Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Emirates wznawia loty Boeingiem 777 do Stanów Zjednoczonych po zatwierdzeniu sieci piątej generacji | Transport lotniczy

Długodystansowe linie lotnicze Emirates poinformowały, że wznowią loty Boeingiem 777 do Stanów Zjednoczonych Po tym, jak przestała tam korzystać z samolotu Z powodu obaw, że nowe usługi 5G w kraju mogą zakłócać działanie przyrządów lotniczych mierzących wysokość.

Międzynarodowe linie lotnicze, które w dużej mierze polegają na samolotach szerokokadłubowych Boeing 777 i innych samolotach Boeing Wczesne odwołania lotów Albo przesiadł się na inne samoloty w środę po ostrzeżeniach Federalnej Administracji Lotnictwa i producenta samolotów z Chicago o potencjalnej interferencji sieci 5G z wysokościomierzami radiowymi.

Późną środą Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) wydała zgodę na lądowanie większej liczby typów samolotów w warunkach słabej widoczności w pobliżu sygnałów 5G, w tym Boeing 777.

Wśród linii lotniczych, które najbardziej ucierpiały w wyniku decyzji FAA, znalazły się Emirates z siedzibą w Dubaju, ważne linie lotnicze wschód-zachód, które latają tylko 777 i piętrowym Airbusem A380.

Emirates poinformowały, że loty Boeingiem 777 do Chicago, Dallas-Fort Worth, Miami, Newark, Orlando i Seattle zostaną wznowione w piątek. Loty do Bostonu, Houston i San Francisco, gdzie Emirates rozmieściły swoje A380, zostaną wznowione w sobotę na Boeingach 777.

Tim Clark, prezes Emirates Airlines, przeprosił klientów za zakłócenia. „Bezpieczeństwo zawsze będzie naszym najwyższym priorytetem i nigdy nie będziemy obstawiać tego frontu” – powiedział. „Cieszymy się z najnowszych osiągnięć, które umożliwią nam wznowienie podstawowych połączeń transportowych ze Stanami Zjednoczonymi w celu obsługi podróżnych i firm żeglugowych”.

Dodał jednak: „Jesteśmy również świadomi, że jest to chwilowa ulga i że potrzebne będzie długoterminowe rozwiązanie”. Oznacza to, że Verizon i AT&T tymczasowo ograniczają wdrażanie Sieć 5G Blisko dziesiątki lotnisk, na których Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) ocenia, które samoloty można bezpiecznie latać w pobliżu nowych częstotliwości 5G, a które będą potrzebować nowych wysokościomierzy.

Podobne sieci komórkowe 5G zostały wdrożone w ponad trzydziestu krajach, ale istnieją kluczowe różnice w sposobie projektowania sieci w USA, które budzą obawy dotyczące potencjalnych problemów dla operatorów.

READ  Rachunki za energię nie wzrosną dzięki modernizacji energii elektrycznej o wartości 20 miliardów funtów, mówi Ofgem | Ofgem

Sieci Verizon i AT&T wykorzystują część widma radiowego, która jest zbliżona do wykorzystywanej przez radiowysokościomierze, urządzenia mierzące wysokość samolotu nad ziemią, aby pomóc pilotom lądować w warunkach słabej widoczności.

Federalna Komisja Łączności, która ustanowiła barierę między częstotliwościami używanymi w 5G a wysokościomierzami, powiedziała, że ​​usługa bezprzewodowa nie stanowi zagrożenia dla lotnictwa. Ale urzędnicy FAA dostrzegli potencjalny problem.