Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dlaczego Google Stadia umiera?  Eksperci wskazują na brak treści i niekompatybilność technologii

Dlaczego Google Stadia umiera? Eksperci wskazują na brak treści i niekompatybilność technologii

Do niedawna Google wydawało się, że gra all-in.

Stadia, usługa Google do gier w chmurze, została ogłoszona w listopadzie 2019 r., w związku z naciskiem branży na gry w chmurze.

Dzięki usłudze użytkownicy mogą przesyłać strumieniowo gry za pośrednictwem Chromecasta, przeglądarki Chrome i aplikacji mobilnych, jednocześnie kontrolując rozgrywkę za pomocą urządzenia peryferyjnego Wi-Fi. Został uznany za konkurenta dla podobnych usług oferowanych przez gigantów gier, w tym Xbox Cloud Gaming, Sony PlayStation Cloud i Nvidia GeForce Now.

Aby opracować treści dla raczkującej platformy, firma zatrudniła legendy branży, w tym Phila Harrisona, Jeda Raymonda i Shannon Studstill, aby kierowali pracami. Nawet dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, powiedział, że firma „jest dłużna grom” podczas Game Developers Conference 2019 w San Francisco.

Niektórzy analitycy branżowi byli zaskoczeni, gdy firma ogłaszać Stadia zostanie zamknięta mniej niż cztery lata po premierze. Google obiecał zwrócić wszystkie zakupy Stadia, zarówno sprzętu, jak i oprogramowania, a nawet naciskał na aktualizację oprogramowania nawrócony Kontrolery Stadia w standardowych urządzeniach Bluetooth.

Nowe spostrzeżenia, a także komentarze ekspertów wskazują, dlaczego Google złożył projekt: brak treści i mniej niż idealna infrastruktura technologiczna. W rzeczywistości niektóre organy regulacyjne używają zamknięcia Stadia jako mistrzowski przewodnik To może powstrzymać przejęcie Activision Blizzard przez Microsoft w Wielkiej Brytanii.

„Niedawna decyzja Google o zamknięciu własnej usługi gier w chmurze, Stadia, pokazuje, że samo posiadanie pewnych mocnych stron związanych z grami w chmurze nie wystarczy, aby zapewnić sukces platformie”, napisał w oświadczeniu brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) . raport.

Według tymczasowych wyników CMA, Google Stadia miało mniej niż 5% gier w chmurze udział w rynku w 2022 r. W rzeczywistości było to poniżej szacunków Google dotyczących 5-10% udziału w rynku w 2021 r.

Do końca 2020 r. na Stadia było około 750 000 aktywnych użytkowników miesięcznie, według Dla Insidera, gdy ktoś bliski serwisowi twierdził, że utrzymanie go było problemem. Google nie ujawniło oficjalnie numerów subskrybentów Stadia.

Dla porównania, oprogramowanie Microsoft do gier w chmurze, Xbox Cloud Gaming, ma 60-70% rynku gier w chmurze w 2022 roku. Zarówno Sony PlayStation Cloud, jak i Nvidia GeForce Now odnotowują 10-20% udziału w rynku w 2022 roku, podczas gdy Amazon Luna również zgłosiła 0 -5%.

CMA otrzymała te informacje od Google w ramach dochodzenie w Microsofcie nabytek Od Activision Blizzard. Według raportJeśli rząd zatwierdzi przejęcie, w Wielkiej Brytanii będzie mniejsza konkurencja w zakresie konsol do gier i usług gier w chmurze.

W szczególności CMA przypisała zamknięcie Google Stadia brakowi treści i w dużej mierze niekompatybilnej infrastrukturze technologicznej.

„Uważamy, że Microsoft ma już silną pozycję w zakresie treści własnych w porównaniu z większością konkurentów. Wstępnie uważamy, że treść jest szczególnie ważna dla sukcesu usługi gier w chmurze, szczególnie biorąc pod uwagę niepowodzenie Google ze Stadia, co sugeruje nasze dowody przynajmniej częściowo spowodowane brakiem treści związanych z grami, co było związane z korzystaniem przez nią z systemu operacyjnego Linux” – napisała CMA.

Weteran branży gier Mark Long, który kierował projektami w firmie Microsoft, HBO, a obecnie jest dyrektorem generalnym neonZgadza się, że treść jest królem.

„Nie wsiadasz do samochodu i nie jedziesz do sklepu, aby kupić Xboksa. Idziesz kupić Halo, aby kupić doświadczenie Halo. Tu nie chodzi o technologię, chodzi o gry.”

Podczas gdy Google próbował nadrobić swoje braki w treści, tworząc własne niezależne studio, Long zasugerował, że ustanowienie udanej franczyzy mogło zająć firmie nawet pięć lat.

„Kulturowo byli trochę przepraszani za to, czego nie wiedzieli o branży. Ale po tym, jak dostałem się do wersji beta i bawiłem się nią, pomyślałem, że to niesamowity pieprzony produkt”.

„Pamiętam, jak zabrałem laptopa do Starbucks, żeby go przetestować, żeby zobaczyć, jak dobry jest. Tak długo, jak masz czas reakcji poniżej 50 ms, nadal możesz grać w strzelankę pierwszoosobową, co było szalone.”

Long, który pomógł uruchomić usługę gier w chmurze firmy Microsoft, zidentyfikował niektóre wyzwania związane z grami w chmurze. Każdy gracz potrzebuje własnego serwera dedykowanego, który często wymaga wysokiej klasy serwera z drogimi kartami graficznymi. Gry Stadia działają w infrastrukturze systemu operacyjnego Linux, co utrudniało przenoszenie gier na platformę.

Powiedział, że niektóre niepowodzenia można przypisać modelowi biznesowemu Google Stadia, który wymaga od graczy bezpośredniego kupowania gier. Inne platformy gier w chmurze pozwalają członkom grać w setki gier, płacąc jedną miesięczną opłatę członkowską.

„Mieli stracić dużo pieniędzy i nie byli tak zaangażowani” – powiedział. „Podczas gdy Epic Games wydaje mi się, że tracą 70 milionów dolarów rocznie w Sklepie Play. Nadal rozdają treści tłumom graczy, aby skłonić ich do zakupu ich ekskluzywnych treści.”

„Gdyby Stadia miała Grand Theft Auto i nikt inny nie miał Grand Theft Auto, Stadia byłaby obecnie największą rzeczą na świecie”.

Chodź za mną Świergot Lub Linkedin.

READ  Apple stoi przed sądem w sprawie przycisku „Kup” w iTunes