Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rządowe przepisy zakazały podróży międzynarodowych w kwietniu zeszłego roku, ale lot jednego czytelnika wciąż odlatuje, więc British Airways nie odbierze go z powrotem.

Dlaczego British Airways nie zwraca pieniędzy za moje loty, mimo że podróż była wówczas nielegalna?

Dlaczego British Airways nie zwraca pieniędzy za moje loty, mimo że podróż za granicę była w tym czasie nielegalna ze względu na przepisy Covid?

  • W kwietniu ubiegłego roku rządowe przepisy Covid-19 zakazały podróży międzynarodowych
  • Podróżni bez uzasadnionego powodu mogą zostać ukarani grzywną w ramach zwolnień w wysokości 5000 GBP
  • Lot British Airways przebiegł zgodnie z planem, ale nasz czytelnik nie mógł wyjechać za granicę

Moja żona i ja zarezerwowaliśmy wakacje w Palma Mallorca w połowie kwietnia 2021 r., Kiedy lecieliśmy liniami British Airways z lotniska London City.

Jednak w czasie wyjazdu przepisy rządowe uniemożliwiały nam wyjazd za granicę, ponieważ były to tylko wakacje i wydostaliśmy się ze zwolnień, które umożliwiają podróż. Więc nie poszliśmy.

Kiedy skontaktowałem się z British Airways, aby ubiegać się o zwrot pieniędzy, powiedzieli, że ponieważ zarezerwowane przeze mnie loty odbywały się zgodnie z harmonogramem – jeden z niewielu, które wciąż wystartowały – nie przysługuje mi pełny zwrot pieniędzy, tylko kupon.

Próbowałem ponownie o zwrot pieniędzy w maju tego roku, gdy tylko usłyszałem, że inni klienci odnieśli większy sukces, ale ponownie zostałem odrzucony, ponieważ lot działał.

Kupon jest wart 594,98 £, a ponieważ moja żona i ja jesteśmy na emeryturze, ta kwota będzie dla nas bardzo przydatna w tej chwili Dynar

Fran Evins z To są pieniądze odpowiada: Przykro mi słyszeć o twoim urlopie. Będzie wielu innych, takich jak ty, którzy byli rozczarowani, gdy wyjazdy za granicę zostały odwołane z powodu ograniczeń rządu Covid-19 obowiązujących w tym roku.

W czasie Twojej podróży przepisy rządowe mówiły, że nie powinieneś wyjeżdżać na wakacje za granicę, co może skutkować grzywną w wysokości 5000 funtów.

Były wyjątki od tej reguły, takie jak podróże w celu połączenia rodzin, co po części było powodem, dla którego British Airways kontynuowały loty – aby pomieścić tych, którym pozwolono podróżować.

Zgadzam się jednak, że wydaje się niesprawiedliwe, że masz do czynienia tylko z kuponem, a nie pełnym zwrotem pieniędzy z powodu okoliczności poza Twoją kontrolą.

Poszedłem do British Airways i poprosiłem ich o wyjaśnienie ich zasad dotyczących zwrotów w erze Covid i czy mogą zbadać Twoją sprawę.

Miło mi poinformować, że firma potwierdziła, że ​​zwróci gotówką za cały voucher.

Wspomniał również, że ponieważ za bilety zapłaciłeś częściowo gotówką, a częściowo za pomocą Avios, te punkty również zostaną zwrócone na Twoje konto.

Okazuje się jednak, że wykorzystanie punktów i gotówki może być powodem wydania kuponu.

British Airways zwraca klientom kupony za bardziej złożone rezerwacje, takie jak te, w których Avios był używany jako metoda płatności.

Docierają również do klientów, którzy posiadają bony wakacyjne British Airways, które pozostają niewykorzystane dwa lata po ich wydaniu, oraz do tych, którzy nie mogą wykorzystać swoich bonów online.

Wygląda na to, że w jakiś sposób wpadłeś w system i dlatego linia lotnicza nie skontaktowała się z Tobą, aby poinformować Cię, że masz prawo do pełnego zwrotu kosztów rezerwacji.

READ  Kierowcy z Wielkiej Brytanii obliczają koszty w obliczu gwałtownie rosnących cen części samochodowych, napraw i usług | inflacja

Linia lotnicza potwierdziła mi w oświadczeniu, że są w kontakcie z Tobą w celu rozwiązania problemu i że zwrot pieniędzy jest w drodze.

To pomocne przypomnienie dla nas wszystkich, abyśmy skontaktowali się z firmami i dokładnie sprawdzili, czy nie tracimy na tym, co jesteśmy winni.

Nie ma wątpliwości, że systemy były obciążone podczas Covid i ma sens, że niektórzy klienci zostali pominięci, więc zawsze warto mieć na to oko.

Reklamy