Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

David Beckham kupuje udziały w firmie zajmującej się elektryfikacją samochodów | Biznes

rozlicza się z David Beckham w drogich samochodach Były one podstawą tabloidów, gdy piłkarz był gwiazdą, ale teraz jego zainteresowanie przybrało zaskakujący obrót: Ben Lorez Trucks.

Były pomocnik Manchesteru United i Realu Madryt nabył 10% udziałów w Lunaz, firmie z Silverstone, która elektryzuje klasyczne samochody Rolls-Royce’a, Jaguara i Range Rovera. Teraz ma nadzieję, że zastosuje tę samą logikę inżynieryjną i zastosuje ją do odrzucania ciężarówek i innych specjalistycznych pojazdów użytkowych, dając im nowe życie w odchodzeniu od paliw kopalnych.

Firma wpisuje się w niewielki, ale rozwijający się trend nowej gospodarki bateryjnej: wykorzenienie zanieczyszczających silników oraz instalowanie akumulatorów i silników elektrycznych bez emisji spalin. .

Urok Beckhama ujawnił się podczas jazdy testowej Guardian w środowe popołudnie obok słynnego toru wyścigowego Silverstone w dobrze tapicerowanym tylnym siedzeniu Rolls-Royce Phantom z 1961. Silnikom elektrycznym może brakować ukochanego ryku benzyny, ale zapewniają płynną, cichą jazdę Dobrze nadaje się do najbardziej wymyślnych atmosfer luksusu napędzanego przez kierowcę. Na pierwszy rzut oka miękkie wnętrze mogło być ręcznie tapicerowane 50 lat temu, ale drewniane elementy wykończeniowe i elektrycznie sterowane tarcze opowiadają zupełnie inną historię.

Nowe samochody, które jeżdżą tylko z silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi Do 2030 roku w Wielkiej BrytaniiAle rząd raczej nie będzie wymagał klasycznych samochodów terenowych, niezależnie od ich emisji, póki tak jest Strefa ultraniskiej emisji w Londynie Nie obejmuje pojazdów historycznych. Jednak na rynku samochodowym wciąż rośnie zapotrzebowanie na ulepszenia. Warsztaty pojawiają się w całym kraju, aby zaspokoić potrzeby tej nowej klasy klientów, ponieważ akumulatory w końcu osiągają punkt, w którym można je włączyć do starszych modeli.

Technologia jest dostępna, ale z finansowego punktu widzenia prawdopodobnie upłynie trochę czasu, zanim konwersja pojazdów na rynek masowy stanie się w zasięgu ręki. Opłata Lunaza za klasyczne modele zaczyna się od 245 000 funtów za Range Rovera, dzięki czemu jest dostępny tylko dla zamożnych. W przypadku historycznego Rolls-Royce’a ceny te wynoszą 350 000 GBP i więcej – znacznie więcej, w oparciu o zakres oferowanych opcji niestandardowych.

READ  Personel pokładowy Lufthansy wzywa do nowego dwudniowego strajku w Niemczech

Jeden lub dwa nowe silniki elektryczne zajmują znacznie mniej miejsca niż silnik, dzięki czemu Lunaz może włożyć specjalnie zaprojektowane akumulatory i wszelkie nowe technologie, których potrzebują klienci, od klimatyzacji po elektryczne szyby, ładowarki do telefonów i wbudowane telewizory.

Inne firmy stosują inne podejście, kupując części, takie jak zużyte akumulatory, z nielicznych pojazdów elektrycznych, które trafiają na rynek używanych lub które są spisywane na straty w wypadkach. . Electrogenic, klasyczny konwerter samochodowy z Oxfordshire, powiedział, że ceny mogą zacząć się od 30 000 funtów (choć rosnąć zgodnie z wymaganiami klientów). Inny, Swindon Powertrain, cytuje to samo dla starego konwertera Mini.

Możesz przerobić Rolls-Royce Phantom lub kupić ciężarówkę Ben Lorry za mniej więcej tę samą cenę. Zastosowania mogą być bardzo różne, ale myślenie jest zaskakująco podobne, według Davida Lorenza, który założył Lunaz wraz z Johnem Hiltonem, który trzykrotnie zdobył mistrzostwo świata Formuły 1 jako dyrektor techniczny Renault.

„Kiedy bierzesz te pojazdy, zdajesz sobie sprawę, że nowa alternatywa dla pojazdu elektrycznego ma wyższą cenę z tymi samymi komponentami”, mówi Lorenz, stojąc obok szkieletu ciężarówki benzynowej zbudowanej w 2011 roku zgodnie ze standardem diesla, który szybko zostałaby uznana za nieużywaną w mieście.

Lorenz mówi, że utrzymanie wielu elementów windy kontenerowej i renowacja innych oznacza, że ​​koszt modernizacji do wersji elektrycznej dla samorządu może być nawet o 40% niższy niż w przypadku zakupu nowej wersji z silnikiem wysokoprężnym. . Co więcej, energia elektryczna stanowi mniej niż jedną trzecią ceny ekwiwalentu energii dla oleju napędowego, co oznacza, że ​​całkowity koszt zysków z posiadania może być bardzo atrakcyjny.

Wózki kontenerowe są szczególnie odpowiednie ze względu na krótkie i przewidywalne trasy – odległość między punktami wysyłki pozostaje czynnikiem ograniczającym, uniemożliwiającym powszechne stosowanie elektrycznych samochodów ciężarowych. W sześciu zestawach akumulatorów z grubsza mieści się samochód, w którym znajdowały się technologie czyszczenia silnika, zbiornika paliwa i układu wydechowego.

READ  Oprocentowanie kredytów hipotecznych ponownie rośnie w obliczu ostrzeżenia Wielka Brytania zmierza do „wielkiego resetu”

Lunaz wystartował dopiero w 2018 roku, a nowa strona Silverstone ma być w stanie obsłużyć około 120 samochodów rocznie. Większy zakład, który wkrótce ma zostać otwarty, będzie obsługiwał ciężarówki, a Lunaz ma nadzieję, że do 2028 r. będzie modernizować 4000 pojazdów rocznie.

Beckham nie jest jedynym inwestorem, który wzbudził jego zainteresowanie: wśród nich są właściciele Daily Telegraph, Rodzina Barclay, dwaj bracia, miliarder Robin, który zajął drugie miejsce na liście najbogatszych w Wielkiej Brytanii Sunday Times oraz Alexandre Dellal, potomek rodziny inwestorów w nieruchomości. Wielkość ich inwestycji nie została ujawniona.

Przedstawiciele Lunaza i Beckhama odmówili komentarza, czy piłkarz – który wcześniej był fotografowany za kierownicą serii modeli Rolls-Royce, Bentley i Porsche – sam zmodernizował jedną ze swoich kolekcji do technologii elektrycznej.

Koszty są nadal wysokie. Ale oni spadają. Popyt jest wysoki, a konwersje pojazdów elektrycznych będą musiały odegrać dużą rolę w odchodzeniu od paliw kopalnych, mówi Lorenz.

„Musimy pozbyć się mentalności „po prostu kup to nowe”” – mówi. „Na świecie są dwa miliardy samochodów. Każdy z nich można przerobić na energię elektryczną”.