Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Daty grudniowe i styczniowe dotyczyły firm kolejowych

Daty grudniowe i styczniowe dotyczyły firm kolejowych

Pasażerowie pociągu zostali ranni Kolejna 48-godzinna fala strajków w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie.

Szefowie gildii kolei rozwiedli swoje nadzieje Planowane strajki odwołane, po tym, jak „szeroko zakrojone rozmowy” nie zdołały przełamać impasu w sporze przemysłowym, który uniemożliwił zaległe reformy brytyjskich kolei. Pociągi przestawały kursować między godziną 2:00 w dniu strajku a 2:00 następnego dnia, co spowodowało, że pociągi były nieczynne przez dwa dni.

Wyrażano nadzieję, że kluczowe zmiany w praktykach pracy zostaną uzgodnione w drodze negocjacji. Zmiany, które przyniosłyby oszczędności i pozwoliły szerzej rozumianej branży kolejowej zrównoważyć księgi w świecie post-Covid.

Ale Nadzieje na rozejm zostały rozwiane Kiedy związek pracowników kolei, transportu morskiego i transportu (RMT) ogłosił, że jego 40 000 członków wyjdzie w ciągu ośmiu dni – największe jak dotąd strajki w sporze – skutecznie sparaliżował sieć kolejową na większą część tygodnia przed Bożym Narodzeniem i kolejny tydzień w nowym roku.

Biorąc pod uwagę zaplanowane prace inżynieryjne i więcej regionalnych strajków między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem, niektóre linie będą w dużej mierze wyłączone z eksploatacji przez większą część miesiąca od połowy grudnia.

Jakie są daty strajku pociągów w grudniu i styczniu?

RMT strajkuje w całym kraju

  • wtorek, 13 grudnia
  • środa 14 grudnia
  • piątek 16 grudnia
  • Sobota 17 grudnia
  • wtorek, 3 stycznia
  • Środa, 4 stycznia
  • piątek, 6 stycznia
  • Sobota, 7 stycznia

Oczekuje się, że w dni strajku kursować będzie tylko jeden na pięć pociągów, co wpłynie na prawie wszystkich operatorów.

W dniach po udarze – tak zwanych „dniach barkowych” – harmonogramy będą o około 60% normalne.

Wprowadzono również nowy zakaz pracy w godzinach nadliczbowych i dni wolnych od pracy. Koleje zazwyczaj działają z założeniem, że pracownicy będą pracować w godzinach nadliczbowych oraz w dni wolne od pracy. Zakaz związkowy może spowodować większy chaos. Menedżerowie ds. szkoleń oceniają wpływ i odpowiednio dostosowują harmonogramy.

READ  Więc co jest złego w niedoborach siły roboczej, które powodują wzrost niskich płac? | Larry Elliott

Istnieje również seria regionalnych strajków kolejowych w innych terminach w grudniu:

strajki regionalne

  • Piątek, 2 grudnia — Jeden strajk dotyczy kolei East Midlands Railway
  • Sobota, 3 grudnia — Jeden strajk dotyczy kolei East Midlands Railway
  • Niedziela 11 grudnia – strajk RMT Avanti West Coast
  • Poniedziałek 12 grudnia – strajk RMT Avanti West Coast
  • Piątek, 23 grudnia — Jeden strajk dotyczy kolei East Midlands Railway
  • Sobota 24 grudnia – Jeden strajk wpływa na kolej East Midlands

Avanti powiedział, że spodziewa się znacznego ograniczenia swoich usług w dniach 11/12 grudnia z powodu strajku przemysłowego. East Midlands Railway ostrzegło, że usługi będą poważnie ograniczone z ostatnim odjazdem o 16:30 w dni strajku.

Kim są poszkodowani operatorzy pociągów?

Prawie każda linia kolejowa zostanie w jakiś sposób dotknięta.

Strajki zostały przeprowadzone przez członków RMT Network Rail i 13 operatorów pociągów.

  • LNER
  • Pociągi północne
  • Zachodnie Wybrzeże Avanti
  • południowy wschód
  • cross country
  • Kolei Chiltern
  • Pociągi kadłubowe
  • Wielka Anglia
  • Jovia Tameslink (oraz Gatwick Express)
  • londyńskie metro
  • Pociągi West Midlands (oprócz North West London Railway)
  • Wielka Kolej Zachodnia
  • Ekspres transpeninowy

Działania przeciwko operatorom zostały przyćmione przez strajki w Network Rail – zwłaszcza w sygnalizatorach.

Network Rail ma rezerwy wyszkolonych sygnalistów, ale są one wystarczające tylko do umożliwienia działania 20% normalnej przepustowości.

Avanti West Coast i East Midlands Rail również zostaną dotknięte dodatkowym strajkiem w grudniu.

Strajki Eurostar wpłyną na święta

Pracownicy ochrony Eurostar zastrajkują jeszcze w tym miesiącu w związku ze sporem o wynagrodzenie, co może zniweczyć świąteczne plany urlopowe.

Członkowie związku kolejowego, morskiego i transportowego odrzucili ofertę płatności poniżej inflacji i wyjdą 16, 18, 22 i 23 grudnia.

Strajk poważnie wpłynie na usługi Eurostar i plany podróży ludzi w okresie grudniowym.

READ  Covid: mądry ekspert oskarża rząd o „oślepianie oczu i pozwalanie na wybuch wirusa”

Czy mogę otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli mój pociąg zostanie odwołany?

strajk RMT

Szefowie kolei wciąż oceniają politykę i opublikują ogłoszenie bliżej tego czasu. Wcześniej klienci mogli korzystać z biletów zarezerwowanych dzień wcześniej lub ubiegać się o zwrot pieniędzy, jeśli mieli lecieć w dniu strajku.

Klienci posiadający bilety okresowe mogli wcześniej ubiegać się o odszkodowanie za pośrednictwem systemu opóźnionych płatności, podczas gdy bilety powrotne mogą kwalifikować się do zwrotu 50%, jeśli nie możesz odbyć części swojej podróży. Klienci muszą ubiegać się o zwrot pieniędzy w ciągu 28 dni.

Na stronie internetowej National Rail czytamy: „Jeśli kupisz bilet z wyprzedzeniem, poza godzinami szczytu lub bilet o dowolnej porze i zdecydujesz się w ogóle nie podróżować, ponieważ Twoja usługa w drodze tam lub z powrotem została odwołana, opóźniona lub przełożona, masz prawo do zwrotu pieniędzy lub Zmiana u pierwotnego sprzedawcy biletu.

strajki regionalne

Podczas strajków Avanti West Coast klienci mogą korzystać z biletów datowanych na 11 lub 12 grudnia w dowolnym czasie od dzisiaj do 14 grudnia. Mogą również ubiegać się o zwrot kosztów, jeśli ich podróż jest zaplanowana na niedzielę 11, poniedziałek 12 lub wtorek 13 grudnia.

Dlaczego kolejarze strajkują?

Związki domagają się wyższych wynagrodzeń dla swoich członków, którzy walczą z rosnącą inflacją.

W przypadku RMT, Network Rail wykazał wzrost o 8%, rozłożony na dwa lata. Operatorzy kolejowi nie rozmawiali jeszcze o podwyżkach płac, ale najpierw chcą osiągnąć porozumienie w sprawie szeroko zakrojonych reform praktyk pracy.

praktyki zawodowe

Najbardziej kontrowersyjną kwestią w sporze są zmiany w „starożytnych” praktykach pracy.

Po pandemii zmieniły się zwyczaje podróżnicze. Mniej osób codziennie dojeżdża do pracy. Więcej osób podróżuje pociągami poza szczytem, ​​po porannych godzinach szczytu lub w weekendy. Popyt na podróże służbowe jest znacznie niższy niż przed uderzeniem covidu.

READ  Ekonomista ostrzega, że ​​wysoka inflacja w Wielkiej Brytanii może trwać „lata zamiast miesięcy”

Oznacza to, że Network Rail i operatorzy pociągów, których koszty ostatecznie ponoszą podatnicy, muszą ciąć koszty, aby zbilansować księgi. Częściowo można to osiągnąć poprzez zmniejszenie liczby pracowników. Ale duża część tego zmienia praktyki pracy, z których wiele jest spuścizną po czasach British Rail i własności publicznej.

Szefowie, którzy dostarczają więcej technologii, wydajniej zarządzają zespołami i przechowują gotowe części kolejowe w swoich silosach.

Związki boją się, że oznacza to likwidację miejsc pracy na papierze – a tym samym ich władza zostanie osłabiona.

Pracownicy Royal Mail zaplanowali również serię strajków, które mogą zakłócić świąteczne dostawy. Przeczytaj daty strajku, a także szczegóły wysyłania postów w ostatnie święta Bożego Narodzenia.