Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Dara Khosrowshahi: Dyrektor generalny Ubera pracował nad aplikacją przez jeden dzień i błędnie ujawnia, że ​​kierowcy mogą ledwie otrzymywać płacę minimalną

Dara Khosrowshahi: Dyrektor generalny Ubera pracował nad aplikacją przez jeden dzień i błędnie ujawnia, że ​​kierowcy mogą ledwie otrzymywać płacę minimalną

Dyrektor generalny Uber Dara Khosrowshahi, który otrzymuje roczną pensję Ponad 12 milionów dolarówNieoczekiwane ujawnienie na Twitterze, że kierowcy Uber Eats mogą ledwie zarabiać więcej niż minimalna płaca San Francisco, po tym, jak tweetowali o swoim doświadczeniu i zarobkach, pracując przez jeden dzień nad aplikacją.

Spędziłem kilka godzin na dostawie Umieść tweetaSobota napisał. „SF to bardzo piękne miasto. Pracownicy restauracji byli za każdym razem niesamowicie mili. On był zajęty!! „

Użytkownicy Twittera poprosili go o udostępnienie swoich szczegółowych podróży w aplikacji do dostarczania jedzenia, a historia dostaw, którą opublikował, pokazała, że ​​zarobił 106,71 USD w ciągu pięciu i pół godziny, czyli nieco ponad 19 USD za godzinę. Płaca minimalna w San Francisco wynosi 16,07 USD.

Rzecznik Ubera powiedział, że dostawy te były realizowane w ciągu trzech i pół godziny, co oznacza, że ​​jego stawka godzinowa była zbliżona do 30 dolarów za godzinę, znacznie powyżej lokalnej, stanowej i federalnej płacy minimalnej. Nie odpowiedzieli na pytania o średnie dochody kierowców w San Francisco i w skali kraju w porównaniu do płacy minimalnej. Według danych firmy z kwietnia 2021 r. kierowca Ubera w San Francisco, który otrzymuje aplikację przez 20 godzin tygodniowo, otrzymuje średnią pensję w wysokości 25,28 USD za godzinę przed napiwkami lub wydatkami.

Kierowcy Uber Eats i podwykonawcy pracujący w niepełnym wymiarze godzin, którzy zapewniają własny transport, żywność i opiekę zdrowotną, często zabierają do domu mniej niż ta liczba, a czasami mniej niż płaca minimalna.

„Jeśli próbujesz zarabiać pieniądze, tylko na opłatach za dostawę, osiągasz około 5 USD za godzinę” – powiedział Peter Young, kierowca współdzielący przejazdy w Uber Eats i innych firmach w Los Angeles. Stróż wcześniej w tym roku. „Może dobrym dniem dla mnie byłoby zarobienie 100 dolarów przed kosztami paliwa i kosztów z ośmiu godzin pracy” – powiedział, dodając: „Szukam innej pracy. Nie mogę tego dalej robić za tę pensję”.

READ  Chiny korzystają ze wsparcia Polski i Serbii po zamrożonej umowie Unii Europejskiej

Jesienią ubiegłego roku główne firmy zajmujące się gospodarką pracy tymczasowej, takie jak Uber, Instacart i Lyft, zgodziły się na Proposition 22, inicjatywę głosowania w Kalifornii, która zwalnia pracowników tych firm z prawa stanowego, które zmusza firmy do klasyfikowania niektórych pracowników tymczasowych jako pracowników i im korzyści. Firmy przewyższały swoich przeciwników 10 do 1, płacąc ponad 200 milionów dolarów za kampanię na rzecz Prop 22, co czyni je najdroższymi stanowymi głosowaniami w historii Kalifornii.

Jako przywilej dla grup pracowników, firmy ustanowiły warunek, że będą zapewniać pensje w celu wsparcia prywatnej opieki zdrowotnej dla swoich pracowników, ale badania pokazują, że większość kierowców nie kwalifikuje się do objęcia ubezpieczeniem.

„Wiedzą, że wielu ich kierowców jest już w Medicare i Medi-Cal” – powiedział Jerome Gage, kierowca i organizator pracowników Uber i Lyft z południowej Kalifornii. Zegarek rynku, odnosząc się do stanowych i federalnych programów zdrowotnych dla osób o niskich dochodach. „Jeśli masz plan opieki zdrowotnej oparty na pracodawcy, to również Cię dyskwalifikuje. Wprowadzają wszystkie te bariery. „

Ankieta została przeprowadzona w odpowiedzi na AB 5, kalifornijskie prawo, ogromny rynek, na którym ma siedzibę wiele firm zajmujących się pracą tymczasową, co zmusza firmy do klasyfikowania pracowników tymczasowych jako pracowników. Uber i inni odmówili przestrzegania prawa i zagrozili Zamknięcie działalności w Kalifornii.

Post pana Khosrowshahiego podkreśla również szczególną ekonomię firm takich jak Uber. Pomimo imponujących zarobków i wartości rynkowej firmy wynoszącej prawie 100 miliardów dolarów, Uber Nigdy nie osiągnąłem zyskuZamiast tego zachował swoją wszechobecność i wpływ dzięki finansowaniu z kapitału wysokiego ryzyka.