- Napisane przez Toma Espnera
- Korespondent biznesowy BBC News
Źródło obrazu, Getty Images
Opłaty za regulowane pociągi w Anglii i Walii mają wzrosnąć nawet o 5,9%, ponieważ działacze wzywają do reform w związku z niewiarygodnymi usługami.
Wzrost ten jest wyższy niż wzrost o 4,8% w poprzednim roku, ale jest znacznie niższy od stopy inflacji.
Rząd powiedział, że nie chce zwiększać presji na rodziny.
Jednak niektóre grupy stwierdziły, że po miesiącach złej jakości usług i strajków pasażerowie nie otrzymują dobrych pieniędzy.
Około 45% cen jest regulowanych – rząd ma na nie bezpośredni wpływ. Obejmują one większość biletów okresowych, karnety podróżne i niektóre powroty poza szczytem.
Operatorzy kolejowi stwierdzili, że taryfy powinny być ustalane na poziomie odpowiednim dla branży kolejowej i jej klientów.
Jednak grupa Transport Focus stwierdziła, że „zbyt wielu pasażerów nie otrzymuje wartości w stosunku do ceny” i wezwała do fundamentalnej reformy taryf.
Inna grupa, Railfuture, stwierdziła, że wyższe płace prawdopodobnie skłonią więcej osób do pracy z domu i wezwała do zamrożenia lub nawet obniżenia opłat kolejowych, z wprowadzeniem dopłat paliwowych.
Transport Focus szacuje, że roczne ceny biletów okresowych wzrosną między:
- Stacje w Brighton i Londynie – od 5304 GBP do 5616 GBP
- Huddersfield i Manchester – od 2908 £ do 3079 £
- Swansea i Cardiff – od 1956 £ do 2071 £
Szkocki rząd nie podjął jeszcze decyzji w sprawie podwyżek opłat ogólnych i proponowanego zawieszenia taryf w godzinach szczytu, podczas gdy w Irlandii Północnej opłaty za transport publiczny wzrosną od poniedziałku o 7%.
Według Urzędu Kolei i Dróg, oficjalnego regulatora kolei w Wielkiej Brytanii, niezawodność pociągów się pogarsza.
Stwierdzono, że 4,5% wszystkich planowanych pociągów zostało odwołanych między październikiem a grudniem 2022 r. – najwyższy odsetek od rozpoczęcia rejestracji w 2014 r.
Dodała, że strajki i zła pogoda wpłynęły na wyniki.
W Anglii roczny wzrost cen biletów kolejowych jest zwykle związany z szybkością wzrostu cen, zgodnie z indeksem cen detalicznych w lipcu ubiegłego roku, który wyniósł 12,3%.
Rząd powiedział, że wzrost o 5,9% był „sprawiedliwą równowagą” między pasażerami a podatnikami, którzy pomagają płacić za pociągi.
Grupa Rail Connect, która reprezentuje przewoźników kolejowych, powiedziała, że decyzja rządu o obniżeniu cen biletów poniżej inflacji jest „zrozumiała”.
Powiedział, że taryfy powinny „pasować” do branży i pasażerów.
Według Mimi Kihumulende ceny biletów kolejowych są „wygórowane” z powodu złej obsługi
Ale pasażerka Mimi Kihumulende określiła ceny jako „wygórowane” w porównaniu z Europą.
Powiedziała, że roczna podróż z Reading do Londynu kosztowałaby prawie 6000 funtów.
„W zależności od usługi, nie zawsze jest na czas, przez większość czasu jest odwołana lub opóźniona, trzeba szukać innych sposobów dotarcia tam i [fares] Co roku szedłem w górę”.
Powiedziała, że firmy kolejowe muszą wyjaśnić, w jaki sposób podwyżki opłat poprawią usługi.
– To nie ma sensu – powiedziała. „Przez większość czasu nie możesz nawet zająć miejsca w pociągu, więc stoisz w miejscu lub spóźniasz się na ten pociąg, czekając na następny.
„W jaki sposób to działa tak dobrze w całej Europie, gdzie ceny są tak niskie, a obsługa tak dobra? Jaka jest różnica tutaj, w Wielkiej Brytanii?”
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Analiza wykazała, że wydatki na subskrypcje, randki i majsterkowanie spadają, ponieważ ludzie polegają na kartach kredytowych, aby zapłacić za artykuły pierwszej potrzeby UK News
Nędza kredytów hipotecznych, gdy Bank Anglii podnosi stopy procentowe do najwyższego poziomu od 14 lat
Stopy procentowe są aktualne: Posiadacze kredytów hipotecznych są pod wpływem „burzy” po ostatniej podwyżce banków