Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Cadbury's trzeci rok z rzędu zmniejszył rozmiar swojego popularnego bożonarodzeniowego pudełka do wybierania, zmniejszając drążek Wispa i Double Decker

Cadbury zmniejsza rozmiar bożonarodzeniowego pudełka do odbioru trzeciego roku, zmniejszając Wispa i Double Decker

Cadbury trzeci rok z rzędu zmniejsza rozmiar bożonarodzeniowego pudełka do odbioru, zmniejszając rozmiar prętów Wispa i Double Decker

  • W te święta fani otrzymują teraz o 24 g mniej czekolady w swoich pudełkach
  • Jest to równoznaczne z utratą całej taśmy Fudge
  • Zawartość czekolady w Santa Selection Box została zmniejszona o 14% od 2018 roku


Cadbury’s już trzeci rok z rzędu zmniejszył rozmiar swojego popularnego bożonarodzeniowego pudła do picków, zmniejszając liczbę barów Wispa i Double Decker.

Oznacza to, że miłośnicy czekolady dostają w te Święta Bożego Narodzenia o 24 gramy mniej czekolady niż trzy lata temu.

Jest to równoznaczne z utratą całej taśmy Fudge.

Zawartość czekolady w Santa Selection Box została zmniejszona o 14% od 2018 roku, ze 169 gramów do zaledwie 145 gramów.

Cadbury’s trzeci rok z rzędu zmniejszył rozmiar swojego popularnego świątecznego pudełka do wybierania, zmniejszając drążek Wispa i Double Decker

W zeszłym roku pudełko zawierało 40g Double Deckera i 30,5g Wispy.

Ale teraz skurczyły się o 7 do 9 procent do 37,3 grama i 27,9 grama.

Eksperci opisują tę zmianę jako inflację deflacyjną, w której ilość produktu, który otrzymujesz, spada, mimo że cena pozostaje taka sama.

W tym roku pudełko jest nadal w sprzedaży za 2 funty – podobnie jak w ostatnich latach – ale najtańsza oferta cenowa dostępna w niektórych supermarketach to 1,25 funta, w porównaniu z 1 funtem w zeszłym roku.

READ  Marks and Spencer to ulubiony supermarket w Wielkiej Brytanii (choć konsumenci przyznają, że jest „trochę drogi”)... Na którym miejscu znajduje się Twój ulubiony sklep?

Dawna brytyjska marka Cadbury, obecnie należąca do amerykańskiego giganta spożywczego Mondelez International, wywołała oburzenie w 2018 roku, kiedy usunęła ukochaną Fudge z pudełka wyboru i zastąpiła go batonikiem Oreo.

Chociaż w 2019 roku przywrócił Fudge’a, zmniejszył całkowitą wagę czekolady w pudełku do 153 gramów.

W zeszłym roku wywołał więcej kontrowersji, gdy obciął 12% krówek – przycinając je z 25 gramów do 22 gramów. Oznacza to, że całkowita waga pudełka została zmniejszona do 150 gramów.

W tamtym czasie twierdził, że było to częścią ruchu, aby zapewnić, że wszystkie czekoladki przeznaczone dla dzieci mają mniej niż 100 kalorii, aby pomóc „zwalczyć otyłość u dzieci”.

Ale ani nowo zmniejszona Wispa, ani Double Decker nie osiągają celu 100 kalorii.

W 2018 roku pudełko Santa Selection ważyło 169 gramów, a w tym roku świąteczny prezent czekoladowy waży zaledwie 145 gramów.

W 2018 roku pudełko Santa Selection ważyło 169 gramów, a w tym roku świąteczny prezent czekoladowy waży zaledwie 145 gramów.

Wispa zawiera 152 kcal, a Double Decker 171 kcal.

Oznacza to, że klienci płacą więcej za mniej czekolady.

Zmniejszenie ilości czekolady w opakowaniu, przy jednoczesnym utrzymaniu tej samej ceny – lub, co gorsza, podniesieniu jej – jest oszustwem, powiedział James Daly, ekspert ds. konsumentów w Fairer Finance.

„Producenci powinni być zmuszeni do informowania konsumentów o takich zmianach – a jeszcze lepiej, powinni całkowicie przestać to robić”.

Rzecznik Cadbury powiedział: „Zawsze będziemy dążyć do wchłonięcia jak największej liczby dodatkowych kosztów.

„Jednak czasami musimy podejmować decyzje o nieznacznym zmniejszeniu rozmiaru lub wagi naszych produktów, aby nadal były one jak najbardziej przystępne cenowo, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości, której oczekują entuzjaści Cadbury”.

Posunięcie to było również częścią jego celu, dodali, aby do końca tego roku zredukować wszystkie batoniki czekoladowe dla dorosłych do mniej niż 200 kalorii.

Reklamy