Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

„Była spoiwem, które spajało Supremes” – wspomina Mary Wilson

„Była spoiwem, które spajało Supremes” – wspomina Mary Wilson

a Dwa dni temu jej śmierć W lutym 2021 r. Mary Wilson przesłała film na swój kanał YouTube. Wzruszająco, był pełen nadchodzących planów: 60. rocznica pierwszej piosenki Supremes w następnym miesiącu; wywiady, których udzieliła w Black History Month, w których omawia problemy, z jakimi borykała się grupa podczas tournée po Ameryce Południowej w latach 60.; Planowała przesłać filmy, w tym hołd dla Florence Ballard, byłej seniorki, która zmarła 45 lat temu, w wieku 32 lat, po walce z alkoholizmem, która spowodowała, że ​​została wyrzucona z grupy w 1967 roku.

Jej głos nieco osłabł, gdy wspomniała nazwisko Ballarda: Wilson nigdy się z nią nie poddał, nawet jeśli Ballard wydawał się poddawać siebie. „Zawsze starała się jej pomóc” – mówi przyjaciółka Wilsona, aktorka Beverly Todd. „Mary kochała Florencję i rozumiała, dlaczego Florence tak bardzo cierpiała” — Wilson uważała, że ​​jej alkoholizm ma nie tyle związek z presją sławy, ile z faktem, że Ballard został zgwałcony nożem w 1960 roku — i zaprosiła ją, by została częścią tego, co robiła. Po raz ostatni próbowała ponownie zaangażować Florence w Supremes, ale Florence powiedziała jej: „Mary, dlaczego wciąż próbujesz pomóc? Przestań próbować mi pomóc”.

Niezależnie od tego ton wideo jest pełen intensywnej akcji. Wilson wydaje się szczególnie uszczęśliwiona, że ​​wiele jej solówek zostanie wkrótce wydanych, w tym jej tytułowy album z 1979 roku, ultra-high-endowa dyskoteka, która była niefortunna kilka tygodni po wydaniu. Dyskoteka w Chicago zburzona Zamieszki zmieniły amerykańskie nagrania radiowe i audio w dźwięk, który ucieleśnia; ścieżki dźwiękowe, które nagrała dla kontynuacji ze znanym producentem Gusem Dudgeonem, które nie zostały wydane, gdy Motown zrezygnował z jej kontraktu; I kilka nowych nagrań, w tym piosenkę zatytułowaną Dlaczego nie możemy wszyscy współpracować? To zrujnowało napięte stosunki między członkami Najwyższych. Według jej córki, Turksy Babich, Wilson planowała zespół od „około 20 lat”: teraz wydana pośmiertnie jako The Motown Anthology, wzbogacona o klipy z Supremes z głównym wokalem Wilsona.

READ  Jamie Dornan ucieka do wiejskiej kryjówki po „wyśmiewaniu” „Pięćdziesięciu twarzy Greya” | Jamiego Dornana
Mary Wilson, w środku, z Dianą Ross i Cindy Birdsong z Supremes. Zdjęcie: RB / Redferns

Widać, dlaczego Mary Wilson chciałaby ponownie ocenić swoją pracę. Zmarła jako celebrytka, wciąż będąca w stanie zapełnić miejsca. Pomimo tego, że nagranie singla cierpiało z powodu wyjątkowego nieszczęścia – zupełnie poza luzem w dyskotece i rozpadem jej związku z Motown, nagrała serię singli z lat 80., które nagrała dla Atlantic, które nie zostały wydane, a wytwórnia upadła dzień po wydaniu albumu. 1992 Walk the Line – szczęśliwie przystosowany do roli tego, co Adam White nazywa ekspertem Motown i autorem „rodzajem historyka”, tworząc w 2008 roku wystawę sukienek Supremes w V&Awykłady i pisanie książek. Jej autobiografia, Dreamgirl, jest dziś pamiętana ze względu na jej portret Diany Ross jako koszmarnej piosenkarki, gotowej wypchnąć swoich kolegów z zespołu z centrum uwagi, ale była też Ważny dokument Motown W szczytowym okresie jego zdrowie było wzmocnione faktem, że Wilson prowadził pamiętnik od 17 roku życia.

Ale pomimo całego swojego sukcesu, Paulson była niedoceniana jako piosenkarka. Rzadko jest wokalistą Supremes – zaśpiewała lub współprowadziła tylko 28 piosenek w ciągu 16-letniej kariery zespołu. Otis Williams z The Temptations uważa, że ​​„kiedy śpiewała za Dianą, słyszała tę postać, ten blask”, ale, jak Claudette Robinson mówi o Miracles, jak mówią, śpiewając w tle, ludzie myślą, że nie można śpiewać. Mówią: „Och, wszystko, co robią, to och, och i cokolwiek”, co nie jest w porządku”. To z pewnością nie było prawdą w przypadku Wilsona – miała wspaniały głos, przydymiony i miękki.

Za błyszczącymi sukniami i nagraniami słynnej Motown School of Witchcraft (zaprojektowanej, jak powiedziała jej zmarła prezes Maxine Powell, w celu usunięcia postrzępionych krawędzi artystów „z projektów… używających języka ulicznego, trochę niegrzecznego i niegrzecznego”), kryły się dziewczyny z najwyższej półki. Oprócz trudnego wychowania w ramach projektów Brewstera-Douglassa w Detroit, znosili życie na drodze w odosobnionej Ameryce, gdzie, jak mówi Robinson: „Chodziłeś w różne miejsca i myślałeś, że masz hotel, zarezerwujesz wcześniej, ale Doszedłbym tam i kazał kazać komuś trzymać karabin lub strzelbę za nogę… Nie byłaś mile widziana.

READ  Nowe chińskie przepisy o ochronie danych użytkowników wejdą w życie 1 listopada

„Mary przypomniała sobie, że była na koncercie w Miami w latach 60.”, powiedział White, „a potem podszedł do niej biały członek publiczności i powiedział: „Po prostu kocham Supremes, jesteś niesamowita – kiedy jesteś jesteś w telewizji, pozwalam mojej rodzinie cię oglądać. To znaczy, nadal nie mogę uwierzyć, że ktoś mógłby to powiedzieć, ale jest to miara czasów i uprzedzeń, jak Najwyższy sobie z tym poradził i dlaczego mają one znaczenie. Ich styl i splendor uczyniły ich atrakcyjnymi w telewizji – dość często pojawiali się w The Ed Sullivan Show, docierając do dziesiątek milionów domów. Zmienili sposób, w jaki świat się rozwija i integrację, i wierzę w to.”

Wszyscy, z którymi rozmawiałem o Wilson, mówią o jej dobroci i hojności, ale wszyscy zgadzają się również, że ma rdzeń ze stali (Todd śmieje się: „O mój Boże, Mary była wojowniczką”. Jak bardzo wyglądała, kiedy Diana Ross opuściła w 1970 roku. Ogólny konsensus był taki, że zespół skończył bez swojej gwiazdy, ale Wilson myślał inaczej, ponieważ Motown walczył o zastępstwo Rossa i poprowadził mniej znany zespół Rossa do szeregu sukcesów. „Była zdeterminowana, aby kontynuować the Supremes” – mówi Williams. Połączyłeś Supremes i proszę mi wierzyć, że to ciężka rola do odegrania. Gram to przez 60 lat, próbując zachować coś razem, kiedy wszystkie przeciwności wydają się być twoimi, więc podziwiam i kochaj Maryję za jej zaangażowanie w to. Była cudowną duszą”.

To samo okrucieństwo było widoczne, gdy Supremes ostatecznie rozstali się w 1977 roku. Przerażona widokiem „fałszywych” wersji klasycznych zespołów soulowych koncertujących bez oryginalnych członków – „widziała muzyków cierpiących z powodu nieopłacanych, nierozpoznanych, fałszywych grup. pracowali nad stworzeniem tej historii”, wspomina Babich – najpierw Motown walczył o własność nazwy zespołu, a potem został lobbystą Music Advertising Truth Act, który ma na celu powstrzymanie zespołów bez przedstawiania ich przez oryginalnych członków jako konkretny artykuł. Została później uchwalona w 35 stanach USA.

READ  „Moda Hitchcocka”: Gala Met na cześć Karla Lagerfelda | Karl Lagerfeld
Z założycielem Motown Berry Gordy i piosenkarzem i autorem tekstów Smokeyem Robinsonem w 2019 roku.
Z założycielem Motown Berry Gordy i piosenkarzem i autorem tekstów Smokeyem Robinsonem w 2019 roku. Zdjęcie: Mark Ralston/AFP/Getty Images

Została mianowana ambasadorem kultury w Stanach Zjednoczonych przez Colina Powella i stała się niestrudzoną działaczką na rzecz kolejnej zmiany w prawie, mającej na celu zapewnienie artystom i autorom piosenek sprawiedliwszych praw do tytułów do utworów nagranych przed 1972 rokiem. Wilson była najbardziej znana ze swojej niezwykłej rodzaj perswazji – podobno była duża Podczas szturmu na urzędy członków Kongresu włam się do Stop! W imię miłości, potem twierdzenie: „Czy nie uważasz, że to zasługuje na ochronę?” – I znowu jej upór. „Ona szukała [politicians] w oczy” – zauważył jeden z widzów – „a twoją jedyną odpowiedzią było: „Tak, proszę pani”.

„Była dynamiczna, była świetna, a ludzie, którzy usłyszą jej album, odkryją, że naprawdę potrafi śpiewać” – mówi Robinson. „Miała głos i używała go nie tylko w świecie muzyki, ale także w świecie polityki. Była Jej Wysokością. Była i zawsze jest lepsza we wszystkim, co robiła, lepsza we wszystkim, nad czym pracowała ”.

Fragmenty Motown są już dostępne.