Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Empty shelves in the Lidl

Brytyjski przemysł spożywczy zwraca się do rządu o wprowadzenie nowych wiz dla pracowników w związku z rosnącym niedoborem siły roboczej | Wiadomości biznesowe

Sektor żywności i napojów w Wielkiej Brytanii wezwał do stworzenia tymczasowej kategorii wizowej dla pilnie potrzebnych pracowników, takich jak kierowcy ciężarówek.

Nowy raport w całej branży wezwał rząd do stworzenia tak zwanej wizy odzyskiwania COVID-19, która będzie obowiązywać przez 12 miesięcy, aby pomóc złagodzić niedobór siły roboczej, który powoduje poważne zakłócenia w brytyjskiej gospodarce.

Tego lata łańcuchy dostaw w Wielkiej Brytanii zostały zburzone przez kilka czynników, w tym brak siły roboczej, nowe przepisy imigracyjne i trwające skutki pandemii.

Najbardziej ucierpiały supermarkety i restauracje, a sieci takie jak Nando musiały tymczasowo zamknąć 50 lokalizacji z powodu braku kurczaków.

zdjęcie:
Pojawiły się apele o wprowadzenie wizy ratunkowej na wypadek pandemii

Raport został wydany przez Narodową Federację Gwiazd i podpisany przez dziesiątki grup branżowych.

Został on wysłany do ministrów rządu w piątek, aby pokazać, jak pandemia i polityka imigracyjna Wielkiej Brytanii po Brexicie wpływają na zatrudnienie kluczowych pracowników.

Obecnie średni wskaźnik pustostanów wynosi 13% i szacuje się, że w firmach z branży spożywczej i napojów jest 500 000 wakatów.

W raporcie wezwano również rząd do zobowiązania się do stałego sezonowego planu działań dla brytyjskich zbieraczy owoców i warzyw oraz do rozpoczęcia pilnego przeglądu przez Komitet Doradczy ds. Migracji (MAC) w sprawie wpływu zniesienia swobody przepływu na sektor żywności i rolnictwa , podobnie jak w przypadku opieki społecznej dla dorosłych.

Puste półki w sklepie Marks & Spencer przy Lisburn Road w Belfaście, ponieważ detaliści cierpią z powodu zamieszania po Brexicie.  Marks i Spencer tymczasowo wycofali niewielki procent linii produkcyjnych, aby zapewnić, że ciężarówki dostawcze nie zostaną zawrócone w portach.
zdjęcie:
Według NFU firmy rolnicze zrobiły wszystko, co w ich mocy, aby rekrutować pracowników lokalnie

Szef spółdzielni, która jest właścicielem sieci detalicznej Co-op, powiedział w tym tygodniu gazecie, że niedobory żywności dotykające kraj były najgorsze, jakie kiedykolwiek widział.

Niektóre supermarkety i dostawcy Walcząc o zaspokojenie popytu Po tym, jak wielu kierowców ciężarówek z krajów UE opuściło Wielką Brytanię podczas pandemii koronawirusa i nie wróciło.

READ  Gospodarstwa domowe będą musiały racjonować gaz w obliczu zapowiedzi ostrej zimy

„W ciągu ostatnich 18 miesięcy firmy spożywcze i rolne ciężko pracowały, aby regały i lodówki były zaopatrzone w pożywną i przystępną cenowo żywność, ale jak pokazuje ten raport, firmy w całym łańcuchu dostaw w różnych rolach naprawdę odczuwają skutki efektów ”, powiedział Tom Bradshaw, wiceprezes Krajowej Federacji Rolników „Niedobór siły roboczej”.

„Firmy rolnicze zrobiły wszystko, co w ich mocy, aby zatrudniać lokalnie, ale nawet coraz bardziej konkurencyjne płace przyniosły niewielki skutek, ponieważ pula siły roboczej jest bardzo ograniczona – zamiast tego tylko zwiększają koszty produkcji” – dodał.