Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Awokado codziennie nie redukuje tłuszczu z brzucha, ale pomaga zwiększyć poziom cholesterolu

11 lipca 2022 – awokado Jest bogatym źródłem błonnika i zdrowe tłuszcze Ale jedzenie jednego dziennie przez 6 miesięcy nie zmniejszyło obwodu talii ani tłuszczu z brzuchaZgodnie z wynikami nowego badania.

Ale poprawiło to jakość diety i doprowadziło do niewielkiego obniżenia całkowitego cholesterolu.

Ponad 1000 dorosłych osób z nadwaga lub otyłość A duża talia – co najmniej 35 cali u kobiet i 40 cali u mężczyzn – wzięła udział w tym amerykańskim badaniu zatytułowanym The Habitual Diet and Avocado Trial (HAT).

Osoby biorące udział w badaniu zostały podzielone na dwie grupy:

  • Regularna dieta plus duże awokado każdego dnia
  • Zwyczajowa dieta z maksymalnie dwoma awokado miesięcznie (grupa kontrolna).

Grupa awokado dziennie otrzymywała regularne zapasy świeżych awokado wraz z pisemnymi instrukcjami dotyczącymi ich dojrzewania i przygotowywania.

Na początku badania i 6 miesięcy później wykonali rezonans magnetyczny (MRI), aby zmierzyć tłuszcz brzuszny i tłuszcz wokół innych narządów (znaną jako „otyłość trzewna”).

Po 6 miesiącach ludzie, którzy codziennie jedli awokado, nie mieli niższych profili lipidowych wokół mediatorów – co było głównym wynikiem badania – niż osoby z grupy kontrolnej.

Ale w wieku 6 miesięcy grupa awokado dziennie miała:

  • Brak przyrostu masy ciała. W obu grupach waga osób pozostała stabilna.
  • Ośmiopunktowa poprawa jakości diety w 100-punktowej skali
  • zmniejszone 2,9 miligrama na decylitr (mg/dl) w cholesterol całkowity
  • Zmniejszenie złego cholesterolu LDL o 2,5 mg/dl

Badanie zostało przeprowadzone przez naukowców z Penn State University, Tufts University, Loma Linda University i UCLA, przy wsparciu koordynacyjnym Wake Forest University.

Opublikowano w tym miesiącu w Dziennik Amerykańskiego Stowarzyszenia Kardiologicznego.

Dr Kris-Etherton, jeden z naukowców i profesor nauk żywieniowych na Penn State University, powiedział w komunikacie prasowym.

Włączenie awokado dziennie do tego badania nie spowodowało, że tak się stało nadwaga Spowodowało to również niewielki spadek Cholesterol lipoprotein o niskiej gęstościI są one ważnymi wynikami dla lepszego zdrowia”.

READ  Badanie sugeruje, że bezpłodni mężczyźni mogą być dwukrotnie bardziej narażeni na raka piersi

Podobnie autor badania Joan Sabati, profesor w Loma Linda University School of Public Health, powiedział: „Chociaż jedno awokado dziennie nie doprowadziło do klinicznie znaczącej poprawy w tłuszczu z brzucha i innych czynników ryzyka sercowego, spożywanie jednego awokado dziennie nie doprowadziło. przyrost masy ciała.

„Jest to pozytywne, ponieważ spożywanie dodatkowych kalorii z awokado nie wpływa na masę ciała ani tłuszcz na brzuchu, a także nieznacznie obniża poziom cholesterolu całkowitego i LDL” – powiedział.

Dr Christina S. Petersen, inna badaczka i adiunkt nauk żywieniowych na Texas Tech University, zauważyła, że ​​ludzie na ogół słabo przestrzegają wytycznych dietetycznych dla Amerykanów.

Zauważyła, że ​​badanie to wskazuje, że awokado dziennie może poprawić jakość diety, co jest „ważne, ponieważ wiemy, że wyższa jakość diety wiąże się z niższym ryzykiem wielu chorób, w tym chorób serca, Cukrzyca typu 2i niektóre rodzaje raka.

Ale naukowcy podkreślają również, że ważne jest, aby traktować dietę jako całość.

„Zgodnie z wcześniejszymi obserwacjami, zmiana wzorców żywieniowych zamiast pojedynczego pokarmu lub elementu żywności może być konieczna do osiągnięcia klinicznie znaczącej poprawy” tłuszczu z brzucha i innych czynników ryzyka zawału serca, atak mózgui cukrzycę, napisali w swoim artykule.

HAT został ufundowany przez Hass Avocado Council, która dostarcza również awokado.