Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

America’s Cup: Nowa Zelandia traci 156 milionów dolarów na organizacji wydarzenia

Nowa Zelandia poniosła stratę w wysokości 156 milionów dolarów, organizując w marcu Puchar Ameryki.

obrazek: Fotosport / Chris Cameron

Raport wyceny wydany przez Radę Korony i Oakland wykazał, że na każdy wydany dolar traci się 28 centów.

Stratę można przypisać wyższym niż oczekiwano inwestycjom publicznym, mniejszej liczbie międzynarodowych gości i tylko trzem z dziesięciu potencjalnych pretendentów.

Analiza kosztów i korzyści przeprowadzona dla Departamentu Biznesu, Innowacji i Zatrudnienia (MBIE) oraz Rady Auckland wykazała, że ​​38 745 osób, które odwiedziły Auckland podczas imprezy, wydało 298 milionów dolarów, a Puchar Ameryki był najchętniej oglądany w historii.

Okazało się jednak, że ekonomiczny zwrot z imprezy był niższy niż oczekiwano ze względu na ograniczenie liczby odwiedzających Covid-19, mediów i luksusowych jachtów.

Dodała: „Analiza kosztów i korzyści (CBA) dla Auckland ustaliła stosunek korzyści do kosztów na poziomie 0,85. Innymi słowy, za każdy odjęty dolar w Auckland otrzymuje 85 centów”.

„Biorąc pod uwagę tylko zyski finansowe, Oakland odzyskał 72 centy za każdego zainwestowanego dolara”.

Analiza wykazała, że ​​Oakland stracił w sumie 91,6 mln USD, gdy uwzględniono wartości niematerialne, takie jak koszty i korzyści społeczne, kulturalne i środowiskowe, tracąc 145,8 mln USD z czysto finansowego punktu widzenia.

Można to porównać do straty w całej Nowej Zelandii w wysokości 156,1 miliona dolarów, czyli 292,7 miliona dolarów na czysto finansowej podstawie ze stosunkiem odsetek do kosztów wynoszącym 0,48, czyli 48 centów za każdego wydanego dolara.

Prognozy precup dla wskaźnika kosztów odsetkowych w Nowej Zelandii oszacowano między 0,997 a 1,14.

Raport mówi, że puchar przyciągnął globalną publiczność 941 milionów ludzi i oddaną widownię 68,2 miliona widzów na całym świecie. Oglądaj 52 godziny transmisji na żywo w 236 regionach.

Pomimo kosztów ponoszonych przez gospodarza, 94% uczestników stwierdziło, że są „zadowoleni” lub „bardzo zadowoleni” ze swojego ogólnego doświadczenia, a 89% uczestników mieszkających w Auckland stwierdziło, że zwiększyło to ich dumę z miasta.

READ  Dywizja Black Caps osiągnęła wzrost nagród pieniężnych o 2,27 miliona dolarów, co było pierwszą obroną tytułu mistrza świata w Indiach

Raport ACE nabiera innego tonu

Tymczasem w raporcie organizatora America’s Cup na temat tej imprezy opisano ją jako „bardzo udaną globalną imprezę”, biorąc pod uwagę wyzwania związane z organizacją regat podczas pandemii.

Napięte oczekiwanie na rozpoczęcie wyścigu.

Fani America’s Cup zebrali się na wyścig.
obrazek: RNZ / Amy Williams

America’s Cup Event (ACE) wydany dzisiaj przejrzyj 110 stron, wyszczególniając najważniejsze wydarzenia i wyzwania za kulisami.

Powiedziała, że ​​podczas wyścigu od grudnia do marca odbyło się 860 000 wizyt w Cup Village, a planowanie i zarządzanie Pucharem było wyzwaniem ze względu na ograniczenia związane z Covid-19.

“Nagła zmiana okoliczności miała natychmiastowy wpływ na planowanie AC36. Aspiracje i oczekiwania wszystkich osób zaangażowanych w organizację AC36 muszą zostać zresetowane, ponieważ rzeczywistość zatonęła, a globalna pandemia nadal rozprzestrzeniała się na całym świecie.”

Oczekiwano około 26 000 międzynarodowych gości, zanim pandemia zmieniła te oczekiwania.

„Wczesne sygnały wskazują, że turniej AC36 był najczęściej oglądanym Pucharem Ameryki w historii, przewyższając oglądalność 35. Pucharu Ameryki na Bermudach w 2017 roku”.

Raport pokazuje, że organizacja wydała 45 milionów dolarów, głównie z funduszy Korony, ale także ze sponsoringu i przychodów telewizyjnych.

Wydał 26 mln USD na zarządzanie, 3,7 mln USD na produkcję telewizyjną, 2,4 mln USD na Race Village, 1,1 mln USD na media społecznościowe, 629 000 USD na koszty strony internetowej i 7 mln USD na „koszty wydarzeń”. ).

Opisuje również frustracje organizacji związane ze współpracą z sektorem publicznym, z niektórymi procesami opisanymi jako „uciążliwe i czasochłonne”.

Ace powiedział, że wymagane są 32 regularne spotkania, z których „większość z nich przynosiła efekt przeciwny do zamierzonego i skutkowała sprzecznymi informacjami i instrukcjami dostarczonymi do Ace”.

„Niestety, ze względu na liczbę osób, które wzięły udział i fakt, że byli pod kierownictwem Oakland Unlimited, która nie była odpowiedzialna za organizację wydarzenia, stali się bardzo nieproduktywni, a pożądane rezultaty nie zostały osiągnięte”.

READ  Super Rugby: Górale miażdżą Waratas, aby podtrzymać ostatnie nadzieje

W raporcie stwierdzono, że regaty były katalizatorem przebudowy nabrzeża w Auckland „i prace będą kontynuowane w tym miejscu w nadchodzących latach, aby obszar ten mógł cieszyć się przyszłymi pokoleniami”.

Seria America’s Cup Challenge rozpoczęła się 15 stycznia, a puchar zakończył się 21 marca.