Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

AlphaGo zmusiła ludzkich graczy Go do większej kreatywności

AlphaGo zmusiła ludzkich graczy Go do większej kreatywności

Na początku tego roku wzmocnienia Go były jednym z najlepszych systemów sztucznej inteligencji w grze. Zrobili to, korzystając ze strategii opracowanej z pomocą badaczy programów zaprojektowanych do skanowania systemów takich jak KataGo w poszukiwaniu luk w zabezpieczeniach. Okazuje się, że zwycięstwo to tylko jeden z elementów szerszego renesansu Go, w ramach którego gracze stają się od tego czasu bardziej kreatywni.

W niedawnym badaniu opublikowanym w czasopiśmie W ostatnich latach naukowcy z City University of Hong Kong i Yale odkryli, że ludzie grający w Go stali się mniej przewidywalni. tak jak Naukowcy doszli do tego wniosku, analizując zestaw danych obejmujący ponad 5,8 miliona ruchów Go wykonanych podczas profesjonalnej gry w latach 1950-2021. Z pomocą „super” Go AI, oprogramowania, które może grać w grę i oceniać jakość dowolnego ruchu. jednym ruchem stworzyli statystykę. Nazywa się to „Decision Quality Index” lub w skrócie DQI.

Po określeniu wyniku DQI dla każdego ruchu w ich zbiorze danych zespół stwierdził, że przed 2016 rokiem jakość profesjonalnej gry poprawiała się stosunkowo niewiele z roku na rok. Co najwyżej zespół odnotował dodatnią średnią roczną zmianę DQI na poziomie 0,2. W niektórych latach ogólna jakość gry spadła. Jednak od czasu pojawienia się Super AI w 2018 roku średnie wartości DQI zmieniły się w tempie ponad 0,7. W tym samym okresie profesjonalni gracze stosowali coraz więcej nowych strategii. W 2018 roku w 88 procentach gier, w porównaniu z 63 procentami w 2015 roku, gracze wykonali kilka zagrań, które wcześniej nie zostały zauważone.

„Nasze odkrycia sugerują, że rozwój superprogramów sztucznej inteligencji mógł skłonić ludzkich graczy do odejścia od tradycyjnych strategii i skłonić ich do odkrywania nowych ruchów, co z kolei mogło poprawić ich podejmowanie decyzji” – napisał zespół.

To interesująca zmiana, ale nie całkiem sprzeczna z intuicją, jeśli się nad tym zastanowić. Jak powiedział profesor Stuart Russell z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Berkeley, L.L.C nowy ŚwiatNic dziwnego, że gracze, którzy trenują przeciwko maszynom, wykonują więcej ruchów, które maszyny aprobują.

READ  Bethesda ma nadzieję zapłacić 70 dolarów za Skyrim On Switch

Wszystkie produkty polecane przez Engadget są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, niezależnie od naszej firmy macierzystej. Niektóre z naszych historii zawierają linki partnerskie. Jeśli kupisz coś za pośrednictwem jednego z tych linków, możemy otrzymać prowizję partnerską. Wszystkie ceny są aktualne w momencie publikacji.