Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Wezwanie rządu do „przejęcia kontroli” nad kryzysem łańcucha dostaw | Wiadomości z Wielkiej Brytanii

Wzywa się rząd do „radzenia sobie z” kryzys łańcucha dostawSzef ponadpartyjnej komisji powołanej do kontrolowania pobrexitowych umów handlowych w Wielkiej Brytanii powiedział, że ministrowie muszą działać już teraz, aby uniknąć pustych półek w okresie poprzedzającym święta Bożego Narodzenia.

„Rutyna i brak pracy z Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej Pogorszyło to problemy, które były dotkliwie odczuwane w produkcji, przetwórstwie, produkcji, handlu detalicznym i oczywiście logistyce”. W kwietniu pełnił funkcję niezależnego doradcy rządu.

„Rząd musi sobie z tym poradzić w perspektywie krótko- i długoterminowej, a my wydamy zalecenia na podstawie dowodów, które dzisiaj usłyszeliśmy”.

Przyszło wezwanie do działania Coca cola Potwierdzam doniesienia mediów społecznościowych o niedoborach zapasów, mówiąc, że ma problemy z zabezpieczeniem wystarczającej liczby puszek aluminiowych, dyrektor generalny Picie Giant Diageo Potwierdził, że ma do czynienia z „bardziej wymagającym” środowiskiem w logistyce, wysyłce i pakowaniu. Sieci restauracji w ostatnich dniach McDonald’s I Nando Zgłosili również przerwę w dostawach.

Przedstawiciele żywności, handlu detalicznego i logistyki powiedzieli komisji, że oczekuje się, że trudności w łańcuchu dostaw utrzymają się do końca roku i ostrzegli, że mogą się pogorszyć, gdy kontrole towarów pochodzących z Unii Europejskiej po Brexicie zostaną wprowadzone od października.

„Właściwie mamy do czynienia z czymś, co mogę opisać jako idealną burzę” – powiedział Richard Harrow, dyrektor naczelny Brytyjskiego Stowarzyszenia Żywności Mrożonej, która reprezentuje członków w całym łańcuchu dostaw chłodu. „Członkowie, którzy zwykle robią teraz zapasy na Boże Narodzenie, mówią, że nie mają na to środków”.

„Nie chodzi tylko o niedobory kierowców, widzimy niedobory umiejętności w całym łańcuchu dostaw” – powiedział Harrow. „Nigdy nie widziałem takiej presji, pod jaką znajdują się nasi członkowie. Nieuchronnie nastąpi pewna inflacja żywności”.

Brytyjskie Konsorcjum Detalistów ostrzegło, że detaliści zaczynają przenosić zwiększone koszty na konsumentów. Jego dyrektor ds. żywności i zrównoważonego rozwoju, Andre Obi, powiedział, że ceny żywności nieznacznie wzrosły w zeszłym miesiącu.

READ  Shell jest pod ostrzałem największego w Europie zarządzającego aktywami w związku z polityką klimatyczną

„Wydaje się, że zawsze jesteśmy na skraju poradzenia sobie z tym, gdzie jesteśmy” — powiedział Obie. „A wszystko, co wyjdzie wyjątkowo, będzie wyzwaniem”.

Presja na detalistów pojawia się, ponieważ wielu z nich zaczęło zwiększać swoje zapasy przed głównym okresem przedświątecznym.

Sektor logistyki ponawiał apele do rządu o wprowadzenie systemu wiz krótkoterminowych dla kierowców ciężarówek, aby pomóc Brak wykwalifikowanych przewoźników Co pogorszyło odejście wielu kierowców z UE podczas Covid i po Brexicie.

Obecnie w Wielkiej Brytanii Brakuje około 100 000 kierowców ciężarówekWedług Związku Transportu Drogowego.

„Nigdy wcześniej nie widziałem czegoś takiego” – powiedział Chris Yarsley, dyrektor ds. polityki w brytyjskim przemyśle logistycznym. Ostrzegł, że zaległości kierowców ciężarówek czekających na testy nie zostaną rozliczone przez Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA) do 2022 roku.

W marcu rząd Musiałem opóźnić wprowadzanie czeków o towarach przybywających do Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem, ponieważ wymagana infrastruktura graniczna nie była gotowa na czas.

Jednak od 1 października import produktów zwierzęcych i żywności uważanych za wysokiego ryzyka, takich jak kiełbasy, będzie wymagał świadectw zdrowia i wcześniejszego powiadomienia o wysyłce. Chociaż zmiany te mają w dużej mierze charakter elektroniczny, prawdziwy kryzys ma rozpocząć się od 1 stycznia, kiedy to celnicy zaczną przeprowadzać kontrole fizyczne towarów przybywających do brytyjskich portów z Unii Europejskiej.

„Od stycznia będziemy zatrzymywać ciężarówki” – powiedział Obi. „Ale co się stanie, jeśli te systemy kontroli nie będą gotowe? Zobaczymy, jak ciężarówki zawracają.”