Słabości w zabezpieczeniach niektórych brytyjskich banków mogą narazić klientów na oszustów. Czy jest to coś nowego? Dochodzenie wykazało.
Grupa konsumencka przetestowała bezpieczeństwo witryn internetowych i aplikacji bankowych według czterech kluczowych kryteriów – procedur logowania, najlepszych praktyk w zakresie bezpieczeństwa, zarządzania kontem oraz nawigacji i wylogowania – które następnie połączono, aby uzyskać ogólny wynik.
Nie było w stanie przetestować wewnętrznych systemów zabezpieczeń banków, ale na podstawie zebranych danych udało mu się stworzyć ranking najlepszych i najgorszych firm pod względem zapewnienia bezpieczeństwa klientów.
Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej Brytyjczyków korzysta z bankowości mobilnej na rekordowym poziomie, a przestępcy postrzegają ją jako bramę do finansów osobistych ludzi.
Według najnowszego półrocznego raportu UK Finance dotyczącego oszustw w bankowości mobilnej straty wynikające z oszustw związanych z bankowością mobilną wzrosły o 17% do 18,7 mln funtów w pierwszym półroczu 2023 r., co stanowi największy wzrost odnotowany od czasu rozpoczęcia gromadzenia danych na temat tego rodzaju oszustw w 2015 r. Liczba przypadków wzrosła o 32% do 8078, co jest również najwyższą liczbą przypadków w historii.
każdy? w środę, że chociaż wszystkie firmy stosują wielowarstwowe zabezpieczenia, które pomagają zmniejszyć prawdopodobieństwo poważnych naruszeń bezpieczeństwa, niektóre firmy nie spełniły wysokich standardów, jakich powinni oczekiwać klienci.
Tutaj znajdziesz ocenę swojego banku
„Odkrywca. Entuzjasta muzyki. Fan kawy. Specjalista od sieci. Miłośnik zombie.”
More Stories
Witryna i aplikacja Marks & Spencer ulegają awarii, gdy sprzedawca przeprasza klientów, mówiąc, że „pracują nad tym”
Cadbury wycofuje swój popularny batonik Dairy Milk i nie ma planów jego powrotu, twierdzi marka
Spadek sprzedaży Ethereum NFT o 50%; Czy sytuacja Solany jest lepsza?