Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pilna potrzeba ustalenia priorytetów polityki demencji w Europie

© iStock / LPETTET

Owen Miller, specjalista ds. Polityki w Alzheimer Europe, szczegółowo opisuje sytuację w zakresie opieki i polityki związanej z demencją i chorobą Alzheimera w Unii Europejskiej.

Demencja pozostaje głównym problemem zdrowia publicznego, dotykającym miliony ludzi, w tym osoby, u których zdiagnozowano tę chorobę, ich opiekunów i ich rodziny. Z Nie ma leczenia modyfikującego chorobę lub jej wyleczeniaOprócz postępującego charakteru choroby, opieka i wsparcie potrzebne w leczeniu tego stanu są świetne, szczególnie w późniejszych stadiach choroby. Zwykle wiąże się to ze znacznymi kosztami dla jednostki, opiekuna i państwa.

Mimo to demencji nie nadaje się priorytetu politycznego współmiernego do powagi i skali problemu, czy to na szczeblu krajowym, czy europejskim. W następnym artykule Alzheimer’s Europe Przedstawi niektóre z głównych wyzwań związanych z demencją oraz działania, jakie chcielibyśmy zobaczyć ze strony Unii Europejskiej w celu rozwiązania tych problemów.

Występowanie demencji

Jednym z najbardziej uderzających aspektów wyzwania, jakie stanowi demencja, jest rozpowszechnienie tej choroby w całej Europie i przewidywany wzrost tej liczby w nadchodzących latach.

W 2019 roku Alzheimer Europe opublikował a Rocznik demencji w Europie, Zapewniając jednocześnie zaktualizowane szacunki dotyczące liczby osób żyjących z nią w Europie. Analizując i stosując szacunki rozpowszechnienia (obliczone na podstawie badań zebranych w ramach przeglądu literatury) do danych liczbowych dotyczących populacji ONZ z 2018 r., Liczba osób żyjących z tą chorobą w krajach europejskich reprezentowanych przez członków AE wyniosła 9780678. Ponadto nasza analiza wykazała, że kobiety Nadal są nieproporcjonalnie dotknięci; Z 6650228 kobietami i 3130449 mężczyznami z demencją w Europie. We wszystkich grupach wiekowych z wyjątkiem kobiet w wieku od 75 do 79 lat zaobserwowano tendencję do niższej częstości występowania, w porównaniu z szacunkami dokonanymi przez Europejską współpracę w zakresie demencji (EuroCoDe) dziesięć lat temu.

Pomimo tego spadku oczekuje się, że liczba osób z demencją w Europie podwoi się do 2050 r., Osiągając 18 846 286 w szerszym regionie europejskim (przy założeniu stałych wskaźników rozpowszechnienia w różnych grupach wiekowych). Wynika to z ciągłego starzenia się w Europie, co spowoduje znaczny wzrost starszych grup wiekowych w nadchodzących dziesięcioleciach. Wraz z poprawą zrozumienia mechanizmów leżących u podstaw choroby, stało się możliwe udoskonalenie procesu diagnostycznego w zakresie, w jakim można zdiagnozować określony rodzaj demencji i chorób podstawowych, w tym identyfikację osób na początkowym etapie choroby.

READ  Większy odsetek urodzeń żywych i niższy odsetek przedwczesnych porodów u nosicielek ciążowych

Podczas naszej pracy nad tym tematem było jasne, że badania szacujące częstość występowania nie dotrzymały jeszcze kroku tym zmianom, dzięki czemu uzyskaliśmy dokładne dane dotyczące liczby osób z pewnym typem demencji, stadium demencji i młodzieży z demencją. , Trudno było to ustalić.

Śmiertelność warunkowa

W grudniu 2020 r.Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała dane dotyczące zaktualizowanych danych dotyczących zgonów w 2019 r., Z których wynika, że ​​po raz pierwszy choroba Alzheimera / demencja znalazła się wśród dziesięciu głównych przyczyn zgonów na świecie. Zgodnie z wysokimi wskaźnikami rozpowszechnienia, kobiety są nieproporcjonalnie dotknięte chorobą, z 65% zgonów na świecie z powodu choroby Alzheimera i innych form demencji u kobiet.

Dokładniej rzecz biorąc, w regionie europejskim (zgodnie z definicją WHO) choroba Alzheimera i inne formy demencji zostały odnotowane jako trzecia najczęstsza przyczyna zgonów.

W 2017 roku Światowa Organizacja Zdrowia opublikowała Globalny plan działania dotyczący demencji na lata 2017-2025, który jest obecnie wdrażany przez kraje na całym świecie i w stosunku do którego w Europie poczyniono duże postępy. Jednak nadal istnieje wiele luk pod względem strategii, wskaźników diagnostycznych, gromadzenia i przekazywania danych do Globalnego Obserwatorium Danych i innych, którymi należy się zająć.

Pomimo tych problemów niedawne powołanie przez Światową Organizację Zdrowia w Europie grupy doradczej ds. Chorób niezakaźnych nie skupia się na chorobie Alzheimera lub demencji, co jest tym, co Alzheimer’s Europe uważa za rozczarowujące i dezorientujące, biorąc pod uwagę nasze ustalenia dotyczące rozpowszechnienia demencji oraz prognozy demograficzne na przyszłość W opinii ONZ Światowa Organizacja Zdrowia podaje demencję jako jedną z głównych przyczyn zgonów.

Opieka i leczenie osób z demencją

W tym roku Alzheimer Europe opublikuje raport Dementia Monitor 2020, który bada stan polityki i praktyk w krajach, w których mamy organizacje członkowskie, i pomiędzy nimi.

Obejmuje to zbadanie zarówno dostępności i przystępności usług opiekuńczych w poszczególnych krajach, jak również przepisów prawnych i mechanizmów wsparcia osób z demencją i ich opiekunów. Ponadto obserwatorium bada polityki i obszary badawcze, takie jak krajowe strategie demencji i udział w projektach badawczych na poziomie europejskim.

Alzheimer Europe współpracował ze swoimi krajowymi przedstawicielami w celu zebrania tych informacji, szczególnie w odniesieniu do usług. Od 2017 r., Kiedy po raz ostatni Alzheimer w Europie wykonał to ćwiczenie, pojawił się mieszany obraz usług i wsparcia. Chociaż nastąpił wzrost liczby krajów zgłaszających odpowiednią dostępność, większość nadal wskazuje, że większość usług jest nieodpowiednia lub nie istnieje w ich krajach. Większość usług w większości krajów nadal otrzymuje przynajmniej pewien poziom finansowania ze środków publicznych; Większość usług wykazała wzrost w tych krajach, w których zapewniono pewien poziom finansowania.

READ  Badanie sugeruje, że przeciwciała wytwarzane przez szczepionkę mRNA COVID-19 mogą zależeć od wcześniejszej historii infekcji

Jednak ogólny poziom usług i wsparcia dla osób z demencją pozostaje bardzo zróżnicowany w całej Unii Europejskiej oraz w samych krajach. Ponadto, dzięki naszej współpracy z członkami i rządami krajowymi, zdajemy sobie sprawę, że wskaźniki diagnostyczne pozostają niskie, nawet w krajach o silnych wynikach działań następczych w zakresie warunków polis i usług. W związku z tym istnieje wyraźna potrzeba priorytetowego traktowania demencji zarówno na poziomie krajowym, jak i na szczeblu Unii Europejskiej, przy skoordynowanym podejściu do wspierania systemów opieki zdrowotnej w celu poprawy sposobu diagnozowania, leczenia i wsparcia osób z demencją w czasie trwania choroby.

Demencja i COVID-19

Pandemia COVID-19 wywarła druzgocący wpływ na osoby z demencją i ich opiekunów. Z dostępnych danych i badań (z których wiele można znaleźć na stronie https://ltccovid.org) oraz prac naszych organizacji członkowskich, widzimy, że epidemia dodatkowo dotknęła osoby z demencją i ich opiekunów, w tym:

  • Osoby z demencją stanowią około 20-30% wszystkich zgonów z powodu COVID-19;
  • Obniżony poziom opieki i wsparcia w wyniku zamknięcia usługi, np. Zawieszenie codziennych usług;
  • Izolacja i samotność osób z demencją, w tym w placówkach opiekuńczych, w których odwiedziny zostały poważnie ograniczone;
  • Osoby z demencją mają osłabienie funkcji poznawczych i większe objawy behawioralne i psychologiczne. I
  • Zwiększone obciążenie pracą nieformalnych opiekunów, co prowadzi do zwiększonego niepokoju, stresu i wypalenia.

Pomimo zwiększonego ryzyka dla osób z demencją, kilka krajów specjalnie zajęło się potrzebami osób z demencją lub zidentyfikowało je w swoich grupach „zagrożonych”, przygotowując je do dodatkowego poziomu wsparcia.

Epidemia spowodowała luki informacyjne w świadczeniu usług zdrowotnych i opieki dla osób z demencją i ich opiekunów, ale zaostrzyła również istniejące i długotrwałe luki w systemach opieki zdrowotnej i społecznej.

Działania Unii Europejskiej w przyszłości

Nie oznacza to, że w ostatnich latach nie wykonano żadnej pracy na szczeblu Unii Europejskiej w zakresie demencji. Wsparto szereg programów i projektów, w tym wspólne działania w zakresie demencji, a także programy badawcze Unii Europejskiej, które umożliwiły istotne projekty badawcze nad demencją.

READ  Przypadek brodawkowatego włókniaka zastawki aortalnej powodującego udar zatorowy

Niedawno Alzheimer Europe opublikował „Demencja jako europejski priorytet: przegląd polityki”, w którym nakreślił kilka kluczowych przykładów, w jaki sposób instytucje UE zapewniły wsparcie polityczne, aby pomóc ustalić priorytety demencji w ostatnich latach, jednocześnie wskazując pozostałe wyzwania, którymi należy się zająć w ramach programów UE Futures, w tym EU4Health i Horizon Europe. Ponadto w raporcie przedstawiono szereg zaleceń z dziedzin zdrowia, badań naukowych i polityki społecznej, w tym:

  • Przyznanie pierwszeństwa demencji w badaniach naukowych w Unii Europejskiej (w tym w programie „Horyzont Europa”), zapewnienie sprawiedliwej alokacji zasobów i finansowania dla istniejących programów oraz lepszej koordynacji między programami;
  • Nadać priorytet demencji w polityce dotyczącej chorób przewlekłych, zdrowia psychicznego i starzenia się na szczeblu Unii Europejskiej i krajowym;
  • Wspieranie państw członkowskich w pracach nad wdrożeniem światowego planu działania WHO w sprawie demencji na lata 2017–2025; I
  • Uznanie demencji za niepełnosprawność i uwzględnienie demencji w polityce dotyczącej niepełnosprawności.

Praca ta będzie stanowić podstawę działań publicznych choroby Alzheimera w Europie w nadchodzących miesiącach i latach, ponieważ będziemy nadal starać się poświęcić temu poważnemu problemowi zdrowia publicznego poziom uwagi, na jaki zasługuje.

Owen Miller
Urzędnik ds. Polityki
Alzheimer’s Europe
www.alzheimer-europe.org




Zapisz się do naszego newslettera

Powiązane polecane artykuły