Biegowelove.pl

informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Audi prezentuje oszałamiającą koncepcję A6 Avant e-tron

Audi prezentuje oszałamiającą koncepcję A6 Avant e-tron

Wszyscy ostatnio dużo słyszeliśmy o ŚOI. Cóż, przyzwyczaj się do słuchania tego dużo, ponieważ Premium Platform Electric (tak, inne środki ochrony osobistej) ma obsługiwać cały stos samochodów elektrycznych Audi, od B- do D- i CUV do kombi, począwszy od przyszłego roku. Jest rozwijany we współpracy z Porsche (patrz Taycan i e-tron GT zobaczyć, jak udana była wcześniej ta współpraca) i została zaprojektowana jako „platforma technologiczna premium”, na której może „pomieścić bezprecedensową gamę pojazdów o dużych rozmiarach”.

Elektryczne Audi A6 Avant jest jednym z samochodów zbudowanych na tej nowej modułowej architekturze i będzie wyglądać jak koncept e-tron. Co, choć nigdy nie powinno być uważane za wielkich arbitrów motoryzacyjnego stylu, wydaje się być naprawdę, naprawdę dobrą rzeczą – bo wygląda fajnie. Ponieważ tradycyjne kombi zostały niedawno porzucone w miejsce modnych SUV-ów, dobrze jest zobaczyć, jak ten trend słabnie. Audi ma bogate dziedzictwo, które można wymienić na deskę Avant – po raz pierwszy zastosowano ją w 1977 – i wielu fanów wozów na całym świecie, więc warto wykorzystać tę dobrą wolę, która przenosi się w erę elektryki.

Wysoki, szeroki i niski, z dużymi, szerokimi łukami w stylu Quattro, ten e-tron ma elegancką sztuczkę wyglądania znajomo i futurystycznie. Wiadomo, że jest sześciodrzwiowy (i mniej więcej tego samego rozmiaru, 4960 mm długości, co obecny A6 Avant), aczkolwiek z elementami i szczegółami, które sprawiają, że wygląda bardziej nowocześnie niż jakikolwiek inny – Porsche Taycan Sport Turismo Można powiedzieć, że wliczony w cenę. Co więcej, chociaż wyraźnie widać tu kilka unikalnych cech tego samochodu koncepcyjnego, Audi chętnie wskazuje elementy znane z innych e-tronów – zobacz pasek tylnych świateł, czarną kreskę między kołami, w której znajdują się akumulatory, i dołączoną osłonę chłodnicy. Aby wskazać na jego zdolność do produkcji.

READ  Fundusz transakcyjny Bitcoin uruchomiony na Wall Street

Innymi słowy, to nie jest tylko koncepcja ciasta na niebie. Prawdziwy A6 Avant e-tron prawdopodobnie nie miałby 22-calowych kół i tak dużego dyfuzora powietrza, ale nie zdziw się, jeśli dużo się poruszy, aż do wydajności trakcji 0,22. Może nawet ta powłoka Neptune Valley i konfigurowalny pasek podświetlenia złożony z diod OLED. Twierdzenie Audi o „proporcjach wyraźnie przypominających samochód sportowy” mogło nieco je popchnąć, ale to świetnie wyglądający kombi.

Od dołu też można zachęcić do czegoś więcej. Architektura ŚOI, która zadebiutowała w zeszłym roku w koncepcji limuzyny A6 e-tron limuzyna, jest mocna, jeśli chodzi o pojemność i ładowanie. Istnieje technologia ładowania 800V, taka jak e-tron GT, co oznacza, że ​​akumulator o mocy 100 kWh można naładować do 270 kW. I chociaż przyzwyczajenie się do tego może trochę potrwać dla tych z nas, którzy dzielą litry, które ustaliliśmy na 4.54609 dla prawdziwych mil na galon, w prawdziwym świecie powinno to oznaczać mniej czasu ładowania i więcej czasu na jazdę. Chociaż w najlepszym przypadku ceny są podobne do tych ze starych wskaźników zużycia paliwa NEDC dla dokładności, istnieje potencjał, mówi Audi, aby naładować 186 mil w 10 minut. Od pięciu procent do 80 może to zająć 25 minut. Co wystarczyłoby na relaksujący wypad i Big Mac na rodzinne wakacje.

Taki też jest zamiar Audi, nawet jeśli nie obejmuje to konkretnie hamburgerów, ponieważ maksymalny zasięg e-tron wynosi 435 mil. Z, powiedzmy, lektury, to powinno wystarczyć Edynburgowi czy Amsterdamowi, a nawet Le Mans na jednym ładowaniu. Chociaż nauka jest nieprecyzyjna (zwłaszcza, że ​​samochody elektryczne nienawidzą zjeżdżania z autostrady), pokazuje, jak daleko powinien być w stanie zajść e-tron. A 300 mil między ładowaniami wydaje się wykonalne dla osób z pęcherzami wytrzymałościowymi.

READ  Irlandzcy producenci whisky widzą okazję, by dogonić swoich kuzynów ze szkockiego tweedu

Byłoby to prawdopodobnie z jednego silnika, samochodu z napędem na tylne koła; To A6 Avant e-tron to dwusilnikowy samochód o mocy 469 KM i 590 Nm, z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym i elektrycznym napędem quattro zapewniającym „napęd na wszystkie koła na żądanie i idealną równowagę między dynamiką jazdy a efektywnością energetyczną”. Powinien rozpędzić się do 62 mil na godzinę w mniej niż cztery sekundy, a nawet ten jednosilnikowy wojownik ochrony środowiska, gdy wejdzie, powinien sprintować w mniej niż siedem sekund. Ta koncepcja obejmuje również pięciowahaczową oś przednią zaprojektowaną specjalnie dla pojazdów elektrycznych i wielowahaczową oś tylną.

Podczas gdy Audi jest bardziej eleganckie niż przeciętne wyposażenie, Audi obiecuje „przestronny” tył – nie mówiąc już o szczegółach lub obnosieniu wnętrza. Obietnica elektrycznego Audi Avant, które wygląda tak i ma duży wybór, jest teraz prawdopodobnie wystarczającą ekscytacją. Audi obiecuje przynajmniej więcej przestrzeni pasażerskiej niż porównywalny silnik spalinowy A6.

Wreszcie, gdy jesteśmy trochę daleko od wersji produkcyjnej, nadchodzi coś w rodzaju A6 Avant e-tron. Biorąc pod uwagę, jak ostatnio wyglądały koncepcje Audi e-tron, spodziewaj się, że z czasem będzie to bardziej przypominać rzeczywistość niż „oficjalne spojrzenie na przyszły model produkcyjny”. W rzeczywistości może to nastąpić już pod koniec 2023 roku. Dla tych z nas, którzy są zakochani w koncepcji szybkiego kombi i w starym, wspaniałym Audi Avant, brzmi to jak bardzo, bardzo dobra wiadomość.